Op zoek naar een unieke locatie voor jouw activiteit?

De eeuwenoude Pastoriesite werd ingericht als de perfecte plaats voor jouw…

 

Vergadermoment

Kennismaken, klantenbespreking, coaching, brainstormsessie…

 

Projectvoorstelling

D-day voor het project dat jij
in de kijker wil zetten

 

Bijeenkomst

Teambuilding met bedrijf, vereniging, serviceclub, personeelsfeest, hobbyclub…

Workshop

Gegarandeerd scoren met een leerrijke
workshop, vernissage of seminarie

Receptie

Proeverij, afterwork, bedrijfsreceptie,
voordracht of een andere gelegenheid

Iemand vieren

Iemand of iets vieren,
of ter nagedachtenis eren

Reünie

Herinneringen ophalen in een groene en
rustige omgeving met geschiedenis

 

Feest

Een uniek familiaal of vriendschappelijk gebeuren om te vieren, walking of seated

 

Fotoshoot

De ideale background voor het vastleggen van een mooi moment in een historische setting

 

Een volledig ontzorgd evenement in een historische setting

Tijdens een evenement in de Pastorie ga je op ontdekking. Dit is dan ook geen alledaagse feestzaal. Muren vertellen hier verhalen en tijdens een wandeling in de tuin zie je telkens wel iets nieuws. Het historische gebouw kreeg een nieuwe bestemming en werd polyvalent ingericht, klaar voor (bijna) elk concept.

Antoine Rabaut (Feu d’Or) en zijn team bieden u catering op maat en staan garant voor een evenement zonder zorgen, gaande van een klein ontbijt tot een uitgebreide receptie en meergangendiner. De historische tuin is trouwens toegankelijk voor een oldtimer of klein voertuig (enkel op afspraak). Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier.

Het omwalde domein rond de pastoriewoning ademt historiek: reeds in 1500 woonde hier al een ‘meneer Pastoor’: Eerwaarde Heer P. J. Coemans. De site is gekenmerkt door de aanwezigheid van een duidelijk reliëf van eiland en walgracht, een middeleeuws relict met bijna een meter hoogteverschil. De grote biodiversiteit is opvallend en eigen aan dit type tuinen.

Tarieven EVENT VENUE
De huurprijs bestaat uit 3 delen:

  • Huur locatie

    €650 - weekend of weekdag
    €450 - weekdag < 12 personen

  • Meubilair

    €100, incl. klaarzetten. Het assortiment is grotendeels gratis te gebruiken. Voor enkele stukken wordt een supplement gevraagd.

    Extra meubilair kan worden gehuurd via onze partner Clementien.be

  • Schoonmaak

    Er wordt gepoetst na elke verhuring - €225

    De huurder laat het domein afvalvrij en veegschoon achter. In overleg kan de cateraar dit ook overnemen.

Het gelijkvloers bestaat uit drie ruime kamers, rond een centrale spil met inkomzone, traphal, vestiaire en rolstoeltoegankelijk sanitair. De grote pivotdeur markeert op de achtergevel een nieuwe toegang.

Op de voute is een hedendaagse barruimte ingericht, uitgerust met grote drankenkoelkast, een professioneel koffie- en thee-apparaat én gekoeld en bruisend water uit de drinkwatertap.

De voutekamer, samen met de voormalige bureau, inkomhal en eetplaats vormen het huiselijk kader voor een mooie receptie, een voorstelling, een walking dinner concept of een zittend diner.

De statige oost- en zuidvleugel hebben net zoals de voutekamer een directe verbinding met de zongeoriënteerde terrassen en de historische tuin.

Op de eerste verdieping bevinden zich eveneens drie grote ruimtes, waarvan er bovendien twee kunnen worden afgesloten.

De zuidvleugel is de grootste ruimte in het gebouw. De oost- en westvleugel kunnen worden ingezet als afzonderruimtes voor verschillende doeleinden.

Er is polyvalent inzetbaar meubilair beschikbaar, zodat verschillende opstellingen mogelijk zijn, zowel voor een zittend als staand concept.

Vanuit elke ruimte is de focus op de groene omgeving sterk aanwezig: de grote raamopeningen met zicht op de groene tuin, de oude bomen, de grote terrassen, de walgracht, de idyllische kerktoren...

Tarieven, capaciteit en voorwaarden

Prijs - €650/dag

Het gelijkvloers biedt plaats aan 45 personen (zittend), of walking dinner concepten (staand). De beide niveaus samen kunnen plaats bieden tot 92 personen (zittend), of walking dinner concepten (staand). Bij mooi weer bieden de terrassen, tuin en overdekte buitenruimtes (nieuw gebouw) extra ruimte.

Algemene voorwaarden

  • Bij elke aanvraag wordt een document met algemene voorwaarden bezorgd.

  • De poetsdienst nadien is verplicht (afhankelijk van type event, normaliter €225).

  • Reservaties zijn bevestigd na ontvangst van betaling van het factuurbedrag.

  • De waarborg bedraagt €250 en is te betalen bij reservatie
    Terugbetaling gebeurt binnen de 10 dagen na de huurdatum, geheel of gedeeltelijk.

  • Gebruik van externe muziekinstallaties (DJ) wordt niet toegelaten.

  • Bij annulatie wordt het huurgeld terugbetaald, min een annulatiekost: zie algemene voorwaarden

  • Een overzicht met beschikbaar meubilair vindt u hier.
    Voor het klaarzetten van meubilair wordt een forfait van €100 aangerekend.

  • Bedragen zijn steeds excl. BTW

Parkeergelegenheid

Er zijn enkele parkeerplaatsen voorzien op eigen terrein + publieke parkeerruimte in de nabije omgeving. Zie onderstaand kaartje. Het verkeersreglement is van kracht. Wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Even polsen naar de beschikbaarheid?

Laat hier je gegevens na, wij antwoorden binnen de 24h.

Op een boogscheut…

 

Centraal in West-Vlaanderen gelegen, is Pastorie Leke per auto vlot te bereiken. De op- en afrit van de E40 liggen slechts 5 min van ons verwijderd.

< 15 min rijden

Diksmuide, Gistel, Nieuwpoort, Ichtegem, Middelkerke (strand!), Veurne…

< 30 min rijden

Torhout, Kortemark, De Panne, Oudenburg, Zedelgem, Oostende, Brugge, Roeselare, Alveringem, Lo-Reninge, Merkem, Houthulst, Staden, Kortemark, Lichtervelde, Aartrijke, Eernegem, Bredene, Vleteren…

< 45 min rijden

Blankenberge, Poperinge, Wingene, Izegem, Tielt, Knokke, Knokke-Heist, De Haan, Kortrijk, Gent, Cadzand…